maandag 20 mei 2013

Hoop

Het thema van vandaag is hoop.
Het onderstaande gedicht is geschreven door Michiel de Beer,
de penningmeester van de Stichting Zingen voor je Leven in Frankrijk en Zingen voor je Leven koor Almere.


Op internet zoeken op het woord "hoop"
geeft honderden resultaten
op marktplaats.nl staat het zelfs te koop
het zal wellicht iemand baten

verder zoeken zo hier en daar
hield me lange tijd bezig
uiteindelijk kwam ik er nooit mee klaar
een oplossing leek niet aanwezig

als de oneindigheid van het heelal
een eventueel zijn na ons aards bestaan
vragen waarop ik het antwoord niet weten zal
maar geloof en hoop met mij gaan

want

hoop laat het regenen in de woestijn
vindt schaduw op de zon
geeft moed in het omgaan met zoveel pijn
kracht om door te gaan waaraan ik begon

bij elke nieuwe start, begint ook hoop te gloren
bij een geboorte vloeit hoop honderd uit
gaat een leven lang niet meer verloren
hoop stijgt boven alles uit