dinsdag 30 april 2013

Dagthema's

Dagelijks is er een thema uit de Latifa meditatie.
De Latifa-meditatie is een gebed of meditatie waarbij je verschillende woorden uitspreekt, bewust ademhaalt en met je handen verschillende plaatsen van je lichaam aanraakt. Deze meditatie, afkomstig uit het soefisme (een mystieke stroming binnen de islam), helpt je om tot de essentie van je bestaan te komen, om in contact te komen met wat je ten diepste beweegt.
De meditatie komt uit het boek "Oefenen in leven – Het Latifa-gebed als gids".
Dit boek is geschreven door Jan van Deenen, Petra den Dulk en Jeanet Aartsen.

De dagthema's zijn:

Zaterdag 18 mei
"Ik besta"
Zondag 19 mei
"Ik verlang"
Maandag 20 mei
"Ik hoop"
Dinsdag 21 mei
"Ik geloof en vertrouw"
Woensdag 22 mei
"Ik laat los"
Donderdag 23 mei
"Ik heb lief en ben geliefd"
Vrijdag 24 mei
"Ik ben bereid"