zondag 12 mei 2013

Janet Kunst
Docent Tibetaanse Yoga
Voetreflexzonetherapie,
Tibetaanse Kum Nye massage, Reiki

Janet Kunst werkt sinds 1983 in het Almeerse onderwijs en kan bogen op een ruime ervaring in leren en lesgeven. In 2008 kwam Janet in aanraking met het Tibetaanse Boeddhisme en voelde zich diep geraakt door deze prachtige levensovertuiging, waarin het vinden van vrede in/met jezelf en de ander centraal staat. Janet volgde opleidingen in Tibetaanse vormen van yoga, massage en meditatie, waaronder de zwaardkunst Tog Chöd, Kum Nye massage en Lu Jong Healing Yoga. Zij geeft hierin wekelijkse lessen en incidentele workshops.
“Mijn motivatie om deel te nemen aan Zingen voor je Leven in Frankrijk komt voort uit het verlangen om levenservaringen met andere mensen te delen. Door de ziekte van vriendin Heleen werd ik van dichtbij met kanker geconfronteerd. Naast het delen van verdriet en zorgen was er ook veel ruimte voor vriendschap, humor en verbondenheid. Mijn liefde voor het leven en het (her) vinden van mijn levenskracht uit ik graag in dans, muziek en beweging. Naast stemvorming is het fijn om af en toe ook fysiek bezig te zijn in deze week. Dit kan op een zachte, helende manier (Lu Jong) en op een krachtige, energieke manier (Tog Chöd) Op aanvraag verzorg ik graag massages (op handpalmen, voetzolen en subtiele lichaamsmassages op de kleding).”